Wat zoekt u in een Zoekmachine Optimalisatie Specialist?

Wanneer u van plan bent om serieus aan de slag te gaan met een SEO campagne, dan is het raadzaam om een professional in te schakelen, een zoekmachine optimalisatie specialist. Uw concurrentie wilt namelijk ook bovenaan het lijstje met zoekresultaten staan en zal dus de nodige maatregelen nemen om deze doelstelling te bereiken.

Als u dus weinig of niets aan SEO marketing doet, dan kan het dus gebeuren dat u binnen een aantal maanden van de eerste pagina verdwijnt of zelfs meerdere pagina’s naar achter schuift. Dit heeft catastrofale gevolgen voor het aantal bezoekers op uw site en dus uw omzet.

Het antwoord is duidelijk

U bent op zoek naar een zoekmachine optimalisatie specialist. Maar hoe scheidt u het kaf van het koren? In deze branche zijn er namelijk een hoop SEO wizards die mooie praatjes hebben, maar resultaten bieden, ho maar!

Daarom hebben wij een lijstje samengesteld met een aantal zaken waar u kwakzalvers op kunt herkennen. De punten waar u onder andere rekening mee moet houden zijn als volgt:

– Veel technisch gepraat, weinig wol.

– Gegarandeerde resultaten binnen een termijn en het beloven van nummer één posities.

– Het stellen van weinig of de verkeerde vragen.

We leggen u hieronder kort uit waarom de bovenstaande punten bij u een alarmbel moeten laten rinkelen.

Technische informatie als rookgordijn

Veel matige SEO specialisten hebben de neiging om tijdens een oriëntatiegesprek te pochen door een reeks technische termen op te sommen en uitgebreid in te gaan op alle technieken die zij beheersen.

Nu zijn de technische aspecten van het vak zeker belangrijk. U mag er echter van uitgaan dat een professional weet hoe hij of zij u gaat helpen met het bereiken van uw doelstellingen. Op het moment dat de zoekmachine optimalisatie specialist u moet overtuigen dat hij of zij wel over genoeg know-how beschikt, dan klopt er iets niet.

Tijdens de oriëntatiefase doen de technische details niet ter zake. U heeft namelijk toch niet met deze zaken te maken. U wilt een hogere ranking op de zoekpagina’s om zo meer bezoekers te trekken en meer omzet te realiseren. Tijd die besteedt wordt aan technische details kunnen dus beter besteedt worden aan het bepalen van uw doelgroep en uw niche.

Binnen drie maanden gegarandeerd nummer één op Google…

Beweringen zoals deze, welke in verschillende varianten op het internet circuleren, zijn een goede manier om snel te bepalen met wie u niet wilt samenwerken. SEO is namelijk niet een exact vakgebied en een professionele SEO expert zal u vertellen dat de resultaten en het tijdsbestek waarin deze resultaten bereikt kunnen worden afhankelijk zijn van verschillende factoren.

Een zoekmachine optimalisatie specialist die met vaste termijnen werkt, kunt u dan ook het beste vermijden. Enkel wanneer u al in alle detail heeft gesproken met de expert in kwestie en deze dus op de hoogte is op de aard van uw website en werkzaamheden, is het mogelijk om een redelijke schatting te maken van het termijn. Vaste termijnen voordat er nog maar één woord gerept is, is dus een indicatie dat er iets niet klopt.

Een zwijgzame SEO expert is een onverstandige expert

Voor het succesvol runnen van een SEO campagne en het optimaliseren van een site voor zoekmachines is het belangrijk dat u precies weet wat u verkoopt en wie uw doelgroep is. Kleine details kunnen een groot verschil uit maken en als u veel bezoekers krijgt die niet op zoek zijn naar het product of dienst die u aanbiedt, dan bent u nog steeds niet geholpen.

Om te voorkomen dat een SEO expert de nadruk van de SEO campagne verkeerd legt, zal hij of zij dan ook aan u meerdere vragen stellen om en beeld te krijgen van uw doelstellingen, doelgroep en werkzaamheden.

Conclusie

We hopen dat de bovenstaande punten u helpen met vinden van een zoekmachine optimalisatie specialist. U weet nu in ieder geval hoe u een grote groep kandidaten al vroeg in het selectieproces kunt afvinken.

GerardWat zoekt u in een Zoekmachine Optimalisatie Specialist?