Waarom veel SEO campagnes niet succesvol zijn – en hoe het dus wél moet

Wanneer het tijd wordt om serieus met online- en zoekmachine marketing aan de gang te gaan, dan komt de keuze al snel uit op het voeren van een SEO campagne. Dat klinkt natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar hoe effectief is een SEO campagne nu echt?

Laten we vooropstellen dat een SEO campagne zeer effectief kan zijn, mits deze goed wordt uitgevoerd. Daarom wordt er steevast voor een dergelijke campagne gekozen. Het is echter belangrijk dat dit wel goed wordt gedaan, anders investeert u een hoop tijd en geld in lucht.

Veel SEO campagnes mislukken – hoe kan dat?

Een groot deel van de campagnes die bedrijven beginnen, behalen nooit de resultaten die men voor ogen had bij het begin van de campagne. Sterker nog, de meeste bedrijven haken af zonder dat een eerste pagina notering überhaupt in zicht komt.

De reden waarom veel SEO campagnes mislukken, heeft echter niets met de potentie van een dergelijke campagne te maken, maar alles met de uitvoering. Succesvol een SEO campagne uitvoeren kost:

– Behoorlijk veel tijd

– Behoorlijk veel geduld

– Behoorlijk veel doorzettingsvermogen

Uw website zal, ook wanneer er een campagne actief is, niet over een nachtje slapen bovenaan de lijst komen te staan. Het veroveren van de nummer één positie op een zoekwoord dat relevant is voor uw branche is een kwestie van alsmaar doorgaan waarmee u bezig bent en u vooral niet blindstaren op tijdelijk succes. Als u lang genoeg volhoudt, dan komt u met de juiste technieken een heel eind.

Zoekmachine marketing strategie
Een SEO campagne voeren is niet voor iedereen

Het probleem is dat het voeren van een SEO campagne simpelweg niet voor iedereen is weggelegd. Vaak worden deze campagnes gezien als extra werkzaamheden, en wordt het nauwkeurig bijhouden van de bewegingsrichtingen van de campagne overgeslagen.

Daarom kiezen slimme bedrijven voor een externe SEO- en zoekmachine specialist. Dit zijn deskundigen welke SEO in- en uitademen en voor wie het bijhouden van een dergelijke campagne deel uit maakt van hun dagelijkse functie.

De keuze voor een externe specialist levert twee belangrijke voordelen op:

– U bespaart uzelf een hoop tijd en kopzorgen door het uit handen te geven

– Door een expert in te zetten, haalt u de beste resultaten op zowel korte- als lange termijn

De keuze lijkt ons dan ook erg simpel…

GerardWaarom veel SEO campagnes niet succesvol zijn – en hoe het dus wél moet